zoomit

zoomit
همه چیز درباره تکنولوژی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 604
بازدید کل : 33881
تعداد مطالب : 70
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

 تنها ۴ روز به برگزاری کنفرانس سالانه توسعه دهندگان گوگل زمان باقی مانده است و طبق روال هر سال، بازار شایعات درباره امکانات احتمالی اندروید که قرار است در Google I‪/‬O معرفی شوند، روز به روز داغ تر می شود. همیشه این شایعات پیرامون مسائل نرم افزاری و نسخه های جدید اندروید بوده اند. همانطور که دیروز خبر ارائه اندروید 4‪.‬1 با نام جیلی بیلی را خواندید. اما برخی شایعات جذاب امسال خبر از احتمال عرضه یک ابزار اندرویدی رسمی طی کنفرانس امسال می دهند. 


و البته این همه داستان شایعات اندرویدی نیست، در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشید تا بیشتر در این خصوص صحبت کنیم.

 

Nexus 7

Nexus-Tablet-660x371-600x337.jpg

از چند ماه پیش مرتبا شایعاتی در خصوص همکاری گوگل و ایسوس برای عرضه یک تبلت اندرویدی شنیده می شود. ‪جرقه صحبت درباره این محصول زمانی زده شد که اریک اشمیت گفت: ‬ ‪تبلت گوگل تا شش ماه آینده از راه می رسد‬ ‪.‬ ‪پس از آن در ماه فوریه بود که مدیر بخش اندروید گوگل، اندی روبین گفت که گوگل هنوز کار فراوانی را برای عرضه یک تبلت پیش رو دارد و باید خلاقیت و ابتکار خود را دو برابر کند. اگر از قدیم پیگیر اخبار اندروید باشید، می بینید که این داستان بن مایه ها و چشم اندازی همانند سال ۱۰-۲۰۰۹ و معرفی Nexus One دارد. یک موبایل گوگلی خالص که قرار بود امضای این شرکت را بر خود داشت. 

تبلت گوگل هم اکنون در شایعات با نام Nexus 7 شناخته می شود و دلیل این نامگذاری، شنیده ها در خصوص صفحه نمایش ۷ اینچی آن است. اینگونه که پیدا است، گوگل می خواهد با کنترل سفت و سخت و در اختیار گرفتن چشم انداز ممکن یک تبلت اندرویدی، علاوه بر یک تجربه عالی و منحصر به فرد، حداکثر امکانات را در قبال مبلغ پرداختی در اختیار کابرانش قرار دهد. این در حالی است که در سمت اندرویدی حصار تبلت ها، انتخاب مصرف کننده به یک محصول محصور نشده است. کیندل فایر آمازون ثابت کرده که با قیمت ۲۰۰ دلاری و امکانات منحصر به فردش، می تواند در بازار کاملا موفق باشد. اما گوگل معتقد است که شما با این پول باید تبلت ها و انتخاب های بیشتری در دست داشته باشید. 

مشخصات سخت افزاری دقیق نکسوس هفت هنوز نامعلوم هستند. اما شایعات، خبر از پردازنده چهار هسته ای و قیمت ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلاری این تبلت می دهند. اگر دقیق تر بگوییم، پردازنده چهار هسته ای انویدیا تگرا ۳ با سرعت 1‪.‬3 گیگاهرتز و واحد پردازش گرافیک ULP GeForce انویدیا این تبلت را همراهی خواهند کرد. از دیگر امکانات احتمالی می توان به ارتباط وای فای، دوربین جلو، صفحه نمایش ۷۶۸ در ۱۲۸۰ پیکسلی و مرورگر پیش فرض کروم اشاره کرد. پیش بینی می شود که گوگل این تبلت را با تولید ۶۰۰هزار دستگاه در ماه، راهی بازار کند. البته برای تایید تمام این سخنان لازم است کمی دیگر صبر کنیم تا کنفرانس گوگل برگزار گردد.

 

داستان تبلت گوگل: 
۱۹ دسامبر ۲۰۱۱ - اریک اشمیت: تبلت گوگل تا شش ماه آینده از راه می رسد 
۵ ژانویه ۲۰۱۲ - آیا تبلت ۷ اینچی گوگل در راه است؟ 
۲۴ فوریه ۲۰۱۲ - تبلت گوگل از آوریل وارد مرحله تولید می شود 
۴ آوریل ۲۰۱۲ - ورود گوگل به کارزاری تازه: فروشگاه آنلاین تبلت 
۳ ژوئن ۲۰۱۲ - نتایج تست بنچمارک Power Board، دلیلی بر تایید شایعات تبلت گوگل نکسوس 
۱۰ ژوئن ۲۰۱۲ - آیا تبلت گوگل ۷ تیر معرفی می شود؟

 

جیلی بیلی

Android-4.jpeg

از دیگر شایعات موجود می توان به این نکته اشاره کرد که به احتمال زیاد تبلت نکسوس 7 گوگل احتمالا اولین دستگاهی است که نسخه بعدی اندروید با نام جیلی بیلی را دریافت خواهد کرد. شایعات اولیه مبنی بر این بود که جیلی بیلی نام اندروید نسخه 5‪.‬0 است . اما اکنون به نظر می رسد که اندروید 4‪.‬1 به این نام ملقب خواهد شد. همانطور که اندروید 2‪.‬0 و 2‪.‬1 دو آپدیت متوالی پشتیبان یکدیگر بودند، احتمالا جیلی بیلی هم دنباله رو بستنی حصیری خواهد بود. 

به طور معمول گوگل در کنفرانس های I‪/‬O به معرفی نسخه های آینده اندروید و برخی قابلیت های مهم آنها می پردازد. البته گوگل و شرکایش تا کنون درب جعبه جیلی بیلی را حسابی محکم بسته نگاه داشته اند و چیز زیادی در خصوص این نسخه اندروید به بیرون درز نکرده است. اما پیش بینی می شود در این نسخه، بیش از چیزی که مورد استفاده کاربران عادی باشد، قرار است اتفاقات مهمی در پس زمینه سیستم عامل و بخشی که برا توسعه دهندگان و دولوپرها جذاب است، رخ دهد. 

علاوه بر تبلت فوق الذکر که قرار است با نسخه جدید اندروید عرضه شود، پیش از این سخنانی در خصوص عرضه ۵ موبایل نکسوسی مجهز به جیلی بیلی هم تا پایان سال جاری شنیده شده. البته این مورد هم چندان خارج از قلمرو احتمالات نیست و حتی ممکن است برای این پلتفرم بسیار سودمند باشد. به شکل منطقی، این بار به جای ارائه یک موبایل با برند نکسوس جدید، احتمالا شرکای سخت افزاری بیشتری مشغول کار بر روی تلفن های نکسوسی خواهند شد تا آنها را در تعطیلات پایان سال عرضه کنند.

 

شما هم در مراسم شرکت کنید!

برای اولین بار، گوگل تصمیم گرفته که کنفرانس I‪/‬O را به صورت مستقیم بر روی یوتیوب پخش کند. اگر مشتاق دیدن این مراسم باشید ولی امکان سفر به سانفرانسیسکو را نداشته باشید، کافی است جلوی کامپیوترتان نشسته و به صورت آنلاین آن را تماشا کنید. 

البته اگر نمی خواهید که برای آگاهی از جزئیات مراسم، پهنای باند اینترنت تان با ویدیوهای یوتیوب ته بکشد، پیشنهاد می کنم به جای یوتیوب، کنفرانس را از نارنجی دنبال کنید. زیرااینجا هم با وبلاگ نویسی زنده کنفرانس Google I‪/‬O 2012 با شما خواهیم بود. 

پیش بینی شما در خصوص مراسم چهارشنبه گوگل چیست؟ آیا تنها با برخی قابلیت های ویژه توسعه دهندگان روبرو خواهیم بود؟ یا این کنفرانس برای کاربران عادی هم موضوعات دندان گیری خواهد داشت؟

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 4 تير 1391برچسب:احتمالات اندرویدی کنفرانس Google I‪/‬O 2012 , توسط علیرضا
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :